نشست تخصصی و تعاملی طرح فواد ۱۲۸ با حضور رئیس و معاون مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری، روز پنجم مهرماه و همزمان با نخستین روز برگزاری نمایشگاه بینالمللی الکامپ برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری پرداخت اقتصادی/دولت؛در این نشست دکتر کامل داودی؛ رئیس مرکز، با تشریح شاخصهای هفتگانه سامانه فواد، بر اهمیت جاریسازی این سامانه و ویژگیهای ممتاز آن تأکید کرد.
وی اجرای سراسری فواد ۱۲۸ را یک گام کلیدی در تحول نظام اداری کشور دانست و گفت: این سامانه تاکنون در استانهای تهران، البرز و قزوین راهاندازی شده و از زمان آغاز به کار در تهران، رکورد قابل توجهی در تماسهای مردمی به ثبت رسانده است.
در ادامه، دکتر سید مرتضی احمدی، معاون مرکز، با تأکید بر دو محور اصلی فرهنگسازی پاسخگویی مدیران و کارکنان و همچنین افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوق خود در نظام اداری، موفقیت این طرح را وابسته به تحقق این دو رکن اساسی دانست.
وی گفت: سامانه فواد علاوه بر رسیدگی فوری به شکایات مردمی، به زودی مجهز به یک داشبورد نظارتی ویژه مقامات ارشد دولت خواهد شد. این ابزار با استفاده از نقشههای حرارتی، امکان رصد لحظهای کانونهای نارضایتی و حجم درخواستها را فراهم میکند تا تصمیمگیران بتوانند سریعتر، هدفمندتر و مؤثرتر نسبت به اصلاح فرآیندها اقدام کنند.
طرح فواد ۱۲۸ که با هدف ارتقای پاسخگویی دستگاههای اجرایی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی در دستور کار سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گرفته، با افزودن قابلیتهای نظارتی نوین، گام مهمی در مسیر تحول دیجیتال و هوشمندسازی نظارتهای اداری و بهبود مستمر خدمات دولتی محسوب میشود.
پایان خبر/
- نویسنده : فریده منجزی













