رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با راهاندازی سامانه فواد ۱۲۸ تاکنون ۵ مدیر به دلیل نارضایتی مردم برکنار و ۷۵ کارمند به خاطر عملکرد مطلوب تشویق شدهاند.
به گزارش پایگاه خبری پرداخت اقتصادی/دولت؛علاءالدین رفیعزاده، بعد از ظهر چهارشنبه، در بیستوهفتمین جشنواره شهید رجایی استان تهران، با اشاره به جایگاه والای شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این جشنواره هر ساله به نام این دو بزرگوار که الگوی خدمتگزاری به مردم بودند برگزار میشود و نمادی از تکریم خدمت صادقانه به ملت است.
وی با تاکید بر اینکه معیار اصلی ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان باید رضایتمندی مردم باشد، گفت: فلسفه وجودی دولت و کارکنان آن خدمت به مردم است و اگر معیارهای ارزیابی ما به رضایتمندی مردم منجر نشود، باید در محتوای نظام ارزیابی، فرآیندها یا حتی ساختارها بازنگری کنیم.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در دولت چهاردهم برنامهای با عنوان اصلاح نظام اداری طراحی شده است. بررسیها نشان میدهد همچنان فاصلهای میان فرآیندهای اداری موجود و سطح مطلوب رضایتمندی مردم وجود دارد. برای رفع این فاصله، سامانه “فواد ۱۲۸” راهاندازی شده است تا مردم بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات خود در دستگاههای اجرایی – از جمله بدرفتاری کارکنان، غیبت کارمند یا عدم شفافیت فرآیندها – را گزارش کنند. این گزارشها بهصورت فوری ثبت و پیگیری میشوند و بازخورد آن نیز به مردم داده خواهد شد.
رفیعزاده تصریح کرد: این سامانه علاوه بر پاسخگویی فوری، مبنایی برای اصلاح فرآیندهای اداری و ارزیابی عملکرد مدیران خواهد بود. تاکنون نیز در پی گزارشهای مردمی، چند مدیر برکنار و دهها نفر مورد تذکر یا تشویق قرار گرفتهاند. این رویکرد برای اولین بار رضایتمندی مردم را بهطور مستقیم در سرنوشت مدیران اثرگذار کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ساماندهی دستگاهها و ساختارهای موازی و غیرضرور خاطرنشان کرد: مطابق اسناد بالادستی، از قانون اساسی تا قوانین توسعه و سیاستهای کلی نظام، چارهای جز چابکسازی ساختار اداری و حذف موازیکاریها نداریم. این اقدام نه تنها هزینهها را کاهش میدهد بلکه رضایت مردم را نیز افزایش خواهد داد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: با اتکا به خداوند و همراهی مدیران استانها، بهویژه استاندار تهران، مصمم هستیم برنامه اصلاح ساختار اداری و اجرای سامانه فواد ۱۲۸ را با جدیت دنبال کنیم تا مردم در مراجعات خود به دستگاههای اجرایی شاهد احترام، تکریم و دریافت خدمات سریع و باکیفیت باشند.
پایان خبر/
- نویسنده : فریده منجزی












