نشست خبری آنلاین بانک پارسیان برگزار شد
نشست خبری آنلاین بانک پارسیان برگزار شد

پس از انتشار صورتهای مالی شش ماهه بانک پارسیان و با هدف شفاف سازی و ارایه توضیحات تکمیلی به سهامداران، بانک پارسیان کنفرانس خبری آنلاین خود را برگزار کرد. مدیران بانک در این نشست ضمن تشریح عملکرد مالی و برنامه‌های توسعه دیجیتال، به پرسش‌های سهامداران پاسخ دادند و از رشد پایدار، بهبود کیفیت دارایی‌ها و تقویت سودآوری در شش‌ماهه نخست سال خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری پرداخت اقتصادی/بانکی؛این کنفرانس خبری با حضور آقایان آقاپور، عضو هیئت‌مدیره و فلاح‌فر، معاون مالی و امور مجامع از طریق بستر سامانه «دیما» – پلتفرم رسمی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برگزار شد.

در آغاز این نشست، آقاپور با اشاره به شرایط کلان اقتصادی کشور، تحولات نرخ ارز، سیاست‌های اعتباری و تغییرات نرخ سود بانکی، بر اهمیت مدیریت هوشمند منابع و تمرکز بر حفظ ثبات مالی تأکید کرد و افزود: بانک پارسیان با تکیه بر ساختار توانمند مالی خود، مسیر رشد پایدار را علیرغم چالش‌های اقتصادی تداوم داده است.

وی در ادامه با تبیین شاخص‌های مالی بانک، از رشد منابع و سپرده‌ها، بهبود کیفیت دارایی‌ها، افزایش وصول مطالبات، خروج تدریجی از بنگاه‌داری، رشد نسبت کفایت سرمایه و عملکرد مثبت در بازار بین‌بانکی به‌عنوان دستاوردهای مهم بانک در سال جاری یاد کرد. او این نتایج را حاصل اجرای سیاست‌های انضباط مالی و نظارت دقیق بر مدیریت منابع دانست.

در بخش دیگری از این نشست، عضو هیئت مدیره بانک به مرورِ عملکرد بانک پارسیان در حوزه بانکداری دیجیتال پرداخته و توسعه زیرساخت‌های فناورانه و اجرای پروژه‌های راهبردی در خدمات نوین مالی را از محورهای اولویت‌دار برشمرد و بر‌ بهبود ساختار مالی، ارتقای بهره‌وری و استمرار مسئولیت‌پذیری اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های برنامه توسعه‌ای بانک تأکید و به اقداماتی که در قالب طرح‌های عام‌المنفعه، حمایتی و کارآفرینانه در حال اجراست، اشاره کرد.

آقاپور با اشاره به نتایج عملکرد شش‌ماهه نخست سال افزود: بانک پارسیان موفق شده است به رشد پایدار، بهبود کیفیت دارایی‌ها، افزایش کارایی و تقویت سودآوری دست یابد.

در ادامه، برنامه‌های آتی بانک پارسیان شامل اصلاح ساختار فرآیندها، بهبود استانداردهای اعتبارسنجی، توسعه بانکداری دیجیتال و خدمات نوین، کنترل هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، تقویت درآمدهای پایدار، کاهش ریسک اعتباری و ارتقای کیفیت خدمات تشریح شد.

در پایان نشست، به پرسش‌های مطرح‌شده سهامداران از طریق سامانه دیما پاسخ داده شد.

 

 

پایان خبر/

  • نویسنده : کیوان همت علیان